WellBiz-es bejegyzésem tiltakozást váltott ki pár "balek" körében, így most foglalkozok egy kicsit a Multi-level marketing hátterével.
Legtöbbünk már biztos találkozott vele, mert megpróbálta egyik kedves ismerőse rábeszélni a belépésre valahova. A módszerek különbözőek, ám egy dolog többnyire közös: a bizakodás utáni bukás.
Az egésznek a lényege ugye a hálózatépítés, bármennyire is ellenkezőjét próbálják nekünk bebeszélni. Hogyan is lenne más, hiszen éppen az a bizonyíték erre, hogy minket is megpróbálnak beszervezni.
A termékre azon okból van szükség ezekben a rendszerekben, hogy a piramisjáték legálissá váljon. Maga a piramisjáték ugyanis szinte mindenhol illegális, így Magyarországon is, ám ha már mögé teszünk egy terméket, akkor MLM lesz. Ezen felül természetesen a termék hivatott a gyanakvó emberek megtévesztésére is.
Az emberek természetesen szeretnének sok pénzt keresni és keveset dolgozni. Erre alapoznak az MLM rendszerek kitalálói. Bemutatják, hogy mekkora összegeket lehet keresni milyen kevés munkával és bebizonyítják, hogy ez működhet is. Elméletben!
Ekkor a naiv "balekok" jelentős része elcsábul és máris a rendszer részévé válik. Innentől számára a legfontosabb, hogy további tagokat szervezzen, mivel ebből lesz a pénze. Ennek következtében ő is kénytelen azt hazudni, hogy milliókat lehet keresni minimális munkával és a terméket is kénytelen az egekig marasztalni. Ha nem ezt tenné, akkor a minimális esélyét is elveszítené a lebegtetett meggazdagodásnak.
Ennek következtében aztán egy rossz szót nem hallunk a minket beszervezni igyekvő ismerősünktől. Mindig minden szép és jó, ráadásul mindenki épp a meggazdagodás küszöbén áll. Sokan ugyan már évek óta ezt mondogatják, de a kifogást mindig megtalálják.
Gyakran halljuk, hogy azért "hatékony" az MLM, mert kimarad belőle a többszintű kereskedelem és közvetlenül történik az értékesítés. No, de mi is marad ki? Az a 10-20 százalék, amit a nagy áruházláncok rátehetnek? Akkora árverseny van a nagyok között, hogy aki közvetlenül a gyártótól vásárol valamit az se spórol semmit, sőt lehet, hogy a Tesco, Auchan, Lidl és társai olcsóbban adják a terméket, mint a kisebb boltok beszerzési ára. Ehhez képest természetesen az MLM jóval drágább, hiszen az biztos többszintű. Keresünk vele mi, aki minket beszervezett, aki őt szervezte be és így tovább. Lesznek tehát méregdrága termékek, melyeket alig lehet eladni. Nem véletlenül az MLM-ben terjesztett termékeket szinte kizárólag a tagok maguk vásárolják. Megveszik mondjuk a nyitó csomagot, aztán kénytelenek lesznek maguk elhasználni, vagy lepasszolni egy rokonnak, különben rajtuk ragad.
Vannak persze hétköznapi termékek is, melyeken egyből kibukna, ha nagy lenne az árrés. Ezeknél a bökkenő az, hogy nem lehet velük pénzt keresni. Ilyen pl. a Vebso, ahol lehet kenyeret is venni a G-Roby-n keresztül, de mind hiába. Számoljuk csak ki, hogy szerencsétlen balekoknak hány tonna kenyeret kellene eladniuk havonta, ahhoz, hogy egy minimálbért kihozzanak!
Mivel az olcsóval nem lehet keresni, a drágát meg nem lehet eladni, az MLM-es termékeket gyakran csodaszerekként adják el. Az 1000 Ft-nél is drágább fogkrém árát megmagyarázzák azzal, hogy koncentrátum és sokkal kevesebb elég belőle. A csodaszerek és mindenféle szerkezetek meggyógyítanak minden betegséget és kész csoda, hogy eddig nem haltunk bele hiányukba. Ezeket mind csak most fedezték fel és ezért nem hallott róluk senki, ráadásul a civilizációs ártalmak miatt lett rájuk szükségünk. Másik eset, ha ugyanezen hatások miatt szűnt meg az ételekben az XYZ tartalom. Ezért aztán elhízunk, rákosok leszünk, fáradékonyság kínoz minket. Mindez persze megszűnik pár kapszulától, vagy egy lámpa fényétől!
Az emberek naivak! Nem gondolnak bele, hogy csak és kizárólag azért hallják ezt, mert azoknak akik mondják ez az érdekük. Persze az emberek egy része el is hiszi, hogy tényleg jó, amit árul. Annyit hallja "kollegáitól" és ő maga is annyit mondja, hogy el akarja hinni, így végül tényleg igaznak vél mindent.
Az egészben az a legszörnyűbb, hogy az emberek kénytelen kelletlen saját ismerőseiket rángatják bele az MLM-be, így átverve saját családjukat, barátaikat. Mindezt persze úgy teszi, hogy hisz benne és abban is, hogy jót tesz mindazokkal akiket beszervezett. Arról pedig, akinek nem jön be az "üzlet" következetesen állítja, hogy elrontott valamit. Leggyakoribb ok a kitartás. Ez jól bele van nevelve minden MLM-esbe, hiszen minél tovább megvan a tagok hite, annál tovább gyűjtik az újabb balekokat.
Mindazonáltal elég lenne néhány dolgot végiggondolnia az így behülyített embereknek ahhoz, hogy végleg kiszálljanak az MLM rendszerükből:
Miből lesz a pénz? Árrésből!
Mennyi terméket kell ehhez eladni minden tagnak? Haszonkulcstól függ, de legalább a keresett összeg dupláját, azaz optimális esetben legalább félmillió forintot.
Kinek kell ennyit eladni? Minden tagnak saját magának, hiszen fejenként kell megtermelni annyi hasznot amennyit fel szeretnénk markolni, különben honnan lenne az a pénz.
Ki az aki el tud adni ennyit? Senki, hiszen mindenki csak újabb tagok beszervezésétől várja a milliókat.
Összességében tehát a tagok átlagosan annyit keresnek amennyi a saját maguk által eladott termékek haszna. Ez pedig szinte nulla, hiszen gyakorlatilag csak maguk vásárolnak, idegennek eladni semmit nem tudnak.
Legtöbbünk már biztos találkozott vele, mert megpróbálta egyik kedves ismerőse rábeszélni a belépésre valahova. A módszerek különbözőek, ám egy dolog többnyire közös: a bizakodás utáni bukás.
Az egésznek a lényege ugye a hálózatépítés, bármennyire is ellenkezőjét próbálják nekünk bebeszélni. Hogyan is lenne más, hiszen éppen az a bizonyíték erre, hogy minket is megpróbálnak beszervezni.
A termékre azon okból van szükség ezekben a rendszerekben, hogy a piramisjáték legálissá váljon. Maga a piramisjáték ugyanis szinte mindenhol illegális, így Magyarországon is, ám ha már mögé teszünk egy terméket, akkor MLM lesz. Ezen felül természetesen a termék hivatott a gyanakvó emberek megtévesztésére is.
Az emberek természetesen szeretnének sok pénzt keresni és keveset dolgozni. Erre alapoznak az MLM rendszerek kitalálói. Bemutatják, hogy mekkora összegeket lehet keresni milyen kevés munkával és bebizonyítják, hogy ez működhet is. Elméletben!
Ekkor a naiv "balekok" jelentős része elcsábul és máris a rendszer részévé válik. Innentől számára a legfontosabb, hogy további tagokat szervezzen, mivel ebből lesz a pénze. Ennek következtében ő is kénytelen azt hazudni, hogy milliókat lehet keresni minimális munkával és a terméket is kénytelen az egekig marasztalni. Ha nem ezt tenné, akkor a minimális esélyét is elveszítené a lebegtetett meggazdagodásnak.
Ennek következtében aztán egy rossz szót nem hallunk a minket beszervezni igyekvő ismerősünktől. Mindig minden szép és jó, ráadásul mindenki épp a meggazdagodás küszöbén áll. Sokan ugyan már évek óta ezt mondogatják, de a kifogást mindig megtalálják.
Gyakran halljuk, hogy azért "hatékony" az MLM, mert kimarad belőle a többszintű kereskedelem és közvetlenül történik az értékesítés. No, de mi is marad ki? Az a 10-20 százalék, amit a nagy áruházláncok rátehetnek? Akkora árverseny van a nagyok között, hogy aki közvetlenül a gyártótól vásárol valamit az se spórol semmit, sőt lehet, hogy a Tesco, Auchan, Lidl és társai olcsóbban adják a terméket, mint a kisebb boltok beszerzési ára. Ehhez képest természetesen az MLM jóval drágább, hiszen az biztos többszintű. Keresünk vele mi, aki minket beszervezett, aki őt szervezte be és így tovább. Lesznek tehát méregdrága termékek, melyeket alig lehet eladni. Nem véletlenül az MLM-ben terjesztett termékeket szinte kizárólag a tagok maguk vásárolják. Megveszik mondjuk a nyitó csomagot, aztán kénytelenek lesznek maguk elhasználni, vagy lepasszolni egy rokonnak, különben rajtuk ragad.
Vannak persze hétköznapi termékek is, melyeken egyből kibukna, ha nagy lenne az árrés. Ezeknél a bökkenő az, hogy nem lehet velük pénzt keresni. Ilyen pl. a Vebso, ahol lehet kenyeret is venni a G-Roby-n keresztül, de mind hiába. Számoljuk csak ki, hogy szerencsétlen balekoknak hány tonna kenyeret kellene eladniuk havonta, ahhoz, hogy egy minimálbért kihozzanak!
Mivel az olcsóval nem lehet keresni, a drágát meg nem lehet eladni, az MLM-es termékeket gyakran csodaszerekként adják el. Az 1000 Ft-nél is drágább fogkrém árát megmagyarázzák azzal, hogy koncentrátum és sokkal kevesebb elég belőle. A csodaszerek és mindenféle szerkezetek meggyógyítanak minden betegséget és kész csoda, hogy eddig nem haltunk bele hiányukba. Ezeket mind csak most fedezték fel és ezért nem hallott róluk senki, ráadásul a civilizációs ártalmak miatt lett rájuk szükségünk. Másik eset, ha ugyanezen hatások miatt szűnt meg az ételekben az XYZ tartalom. Ezért aztán elhízunk, rákosok leszünk, fáradékonyság kínoz minket. Mindez persze megszűnik pár kapszulától, vagy egy lámpa fényétől!
Az emberek naivak! Nem gondolnak bele, hogy csak és kizárólag azért hallják ezt, mert azoknak akik mondják ez az érdekük. Persze az emberek egy része el is hiszi, hogy tényleg jó, amit árul. Annyit hallja "kollegáitól" és ő maga is annyit mondja, hogy el akarja hinni, így végül tényleg igaznak vél mindent.
Az egészben az a legszörnyűbb, hogy az emberek kénytelen kelletlen saját ismerőseiket rángatják bele az MLM-be, így átverve saját családjukat, barátaikat. Mindezt persze úgy teszi, hogy hisz benne és abban is, hogy jót tesz mindazokkal akiket beszervezett. Arról pedig, akinek nem jön be az "üzlet" következetesen állítja, hogy elrontott valamit. Leggyakoribb ok a kitartás. Ez jól bele van nevelve minden MLM-esbe, hiszen minél tovább megvan a tagok hite, annál tovább gyűjtik az újabb balekokat.
Mindazonáltal elég lenne néhány dolgot végiggondolnia az így behülyített embereknek ahhoz, hogy végleg kiszálljanak az MLM rendszerükből:
Miből lesz a pénz? Árrésből!
Mennyi terméket kell ehhez eladni minden tagnak? Haszonkulcstól függ, de legalább a keresett összeg dupláját, azaz optimális esetben legalább félmillió forintot.
Kinek kell ennyit eladni? Minden tagnak saját magának, hiszen fejenként kell megtermelni annyi hasznot amennyit fel szeretnénk markolni, különben honnan lenne az a pénz.
Ki az aki el tud adni ennyit? Senki, hiszen mindenki csak újabb tagok beszervezésétől várja a milliókat.
Összességében tehát a tagok átlagosan annyit keresnek amennyi a saját maguk által eladott termékek haszna. Ez pedig szinte nulla, hiszen gyakorlatilag csak maguk vásárolnak, idegennek eladni semmit nem tudnak.
Az utolsó 100 komment: